Jak unikać 8 najczęstszych błędów w regulaminie pracy
Wprowadzenie w regulaminie pracy zapisów sprzecznych lub mniej korzystnych w stosunku do przepisów prawa nie stanowi wykroczenia. Jednakże takie postanowienia będą z mocy prawa nieważne. W razie kontroli inspektor pracy nakaże dokonanie zmian w regulaminie. Jeżeli jednak w czasie kontroli wyszłoby na jaw, że pracodawca stosował błędne zapisy w praktyce, może to poskutkować ukaraniem pracodawcy, zależnie od rodzaju i stopnia przewinienia. Poznaj najczęstsze błędy w regulaminie pracy, które nagminnie popełniają pracodawcy.
Z ebooka dowiesz się:
- Dlaczego regulamin pracy musi być precyzyjny i elastyczny
- Jak utworzyć regulamin pracy krok po kroku
- Jak prawidłowo określić termin i miejsce wypłaty wynagrodzenia
- W jaki sposób pracownicy powinni potwierdzać przybycie do pracy i swoją obecność
- Jak ustalić sposoby usprawiedliwiania nieobecności w pracy
- Na co zwrócić uwagę, określając zasady odpowiedzialności porządkowej
Pobierz także ebook: Jak za pomocą regulaminu wynagradzania uchronić się przed roszczeniami pracowników
Testuj portal Placewfirmie.pl i papierowy magazyn Płace w firmie przez 14 dni BEZPŁATNIE.
To kompleksowy serwis ekspercki dla specjalistów zajmujących się płacami w firmach w którym znajdziesz:
- Informacje o zmianach prawnych,
- Konsekwencje wyroków sądowych i interpretacji podatkowych dla pracodawców
- Każde zagadnienie wyjaśnione od strony składek ZUS, podatku PIT i obowiązków pracodawcy wobec pracownika,
- Kalkulatory, wzory dokumentów, wskaźniki płacowe, akty prawne, raporty
- Indywidualne konsultacje e-mailowe z ekspertami,
- 3 razy w tygodniu newsletter Przegląd płac i ZUS.