Jak unikać 8 najczęstszych błędów w regulaminie pracy

Wprowadzenie w regulaminie pracy zapisów sprzecznych lub mniej korzystnych w stosunku do przepisów prawa nie stanowi wykroczenia. Jednakże takie postanowienia będą z mocy prawa nieważne. W razie kontroli inspektor pracy nakaże dokonanie zmian w regulaminie. Jeżeli jednak w czasie kontroli wyszłoby na jaw, że pracodawca stosował błędne zapisy w praktyce, może to poskutkować ukaraniem pracodawcy, zależnie od rodzaju i stopnia przewinienia. Poznaj najczęstsze błędy w regulaminie pracy, które nagminnie popełniają pracodawcy.

Z ebooka dowiesz się:

  • Dlaczego regulamin pracy musi być precyzyjny i elastyczny
  • Jak utworzyć regulamin pracy krok po kroku
  • Jak prawidłowo określić termin i miejsce wypłaty wynagrodzenia
  • W jaki sposób pracownicy powinni potwierdzać przybycie do pracy i swoją obecność
  • Jak ustalić sposoby usprawiedliwiania nieobecności w pracy
  • Na co zwrócić uwagę, określając zasady odpowiedzialności porządkowej

Pobierz także ebook: Jak za pomocą regulaminu wynagradzania uchronić się przed roszczeniami pracowników

Testuj portal Placewfirmie.pl i papierowy magazyn Płace w firmie przez 14 dni BEZPŁATNIE.

To kompleksowy serwis ekspercki dla specjalistów zajmujących się płacami w firmach w którym znajdziesz:

  • Informacje o zmianach prawnych,
  • Konsekwencje wyroków sądowych i interpretacji podatkowych dla pracodawców
  • Każde zagadnienie wyjaśnione od strony składek ZUS, podatku PIT i obowiązków pracodawcy wobec pracownika,
  • Kalkulatory, wzory dokumentów, wskaźniki płacowe, akty prawne, raporty
  • Indywidualne konsultacje e-mailowe z ekspertami,
  • 3 razy w tygodniu newsletter Przegląd płac i ZUS.
Sprawdź ofertę »

Logowanie:

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Słowa kluczowe:
regulamin pracy

Numer specjalny 8 Maj 2024 r.

Numer specjalny 8 Maj 2024 r.
Dostępny w wersji elektronicznej