Jak chronić dane osobowe pracowników przy współpracy między pracownikiem użytkownikiem a agencją pracy tymczasowej
Pytanie:
Mam pytanie odnośnie prawidłowego określenia roli pracodawcy użytkownika i agencji pracy tymczasowej (jeśli chodzi o przetwarzanie danych osobowych pracowników). Czy dobrze rozumiem, że jako Pracodawca użytkownik przetwarzam dane powierzonych pracowników jako procesor (ponieważ czasem robię to w imieniu i na życzenie agencji) a fakt ten odnotowuję w rejestrze wszystkich kategorii czynności przetwarzania. Natomiast z uwagi że przetwarzam także dane powierzonych mi od agencji pracowników na własne cele i za pomocą własnych środków – jestem jednocześnie Administratorem danych osobowych tych pracowników i odnotowuję ten fakt w rejestrze czynności przetwarzania?
Testuj portal Placewfirmie.pl i papierowy magazyn Płace w firmie przez 14 dni BEZPŁATNIE.
To kompleksowy serwis ekspercki dla specjalistów zajmujących się płacami w firmach w którym znajdziesz:
- Informacje o zmianach prawnych,
- Konsekwencje wyroków sądowych i interpretacji podatkowych dla pracodawców
- Każde zagadnienie wyjaśnione od strony składek ZUS, podatku PIT i obowiązków pracodawcy wobec pracownika,
- Kalkulatory, wzory dokumentów, wskaźniki płacowe, akty prawne, raporty
- Indywidualne konsultacje e-mailowe z ekspertami,
- 3 razy w tygodniu newsletter Przegląd płac i ZUS.
Logowanie:
Podobne artykuły
Zobacz również
Aktualny numer Pokaż listę wydań »
Numer 275 Maj 2024 r.
Dostępny w wersji elektronicznej