Rejestr umów powyżej 500 zł w sektorze finansów publicznych – nowy obowiązek od 1 stycznia 2024 r.
Utrzymano pierwotny próg wartości umów objętych obowiązkiem w wysokości 500 zł, a nie jak proponowano później 5.000 zł. Nie oznacza to jednak, że projekty zmian odrzucone przez Sejm RP 9 czerwca 2022 r. nie wrócą „do łask”. Niestety nie jesteśmy obecnie w stanie przewidzieć wszystkiego, ponieważ kształt przepisów stwarza więcej pytań niż odpowiedzi. Przypomnijmy, że omawiany obowiązek pierwotnie miał wejść w życie 1 lipca 2022 r., ale został przesunięty aż do 1 stycznia 2024 r., Nowe przepisy wymagają bowiem znacznego doprecyzowania.
Z komentarza eksperta dowiesz się:
- Rejestr umów powyżej 500 zł – w jakim terminie opublikować dane od zawarcia umowy
- Kto będzie realizował nowy obowiązek
- Rejestr umów powyżej 500 zł – czy należy zatrudnić nowego pracownika
- Jakie dane będą wpisywane do rejestru umów powyżej 500 zł
- Co zrobić z dotychczasowymi rejestrami
- Co w przypadku filii i jednostek zamiejscowych
- Rejestr umów powyżej 500 zł – dlaczego trzeba uważać na oszustów
Czytaj także:
Centralny rejestr umów jednostkach samorządu terytorialnego dopiero od 1 stycznia 2023 r.
Centralny rejestr umów – minister finansów zapowiada instrukcję obsługi funkcjonalności
Obejrzyj także:
Testuj portal Placewfirmie.pl i papierowy magazyn Płace w firmie przez 14 dni BEZPŁATNIE.
To kompleksowy serwis ekspercki dla specjalistów zajmujących się płacami w firmach w którym znajdziesz:
- Informacje o zmianach prawnych,
- Konsekwencje wyroków sądowych i interpretacji podatkowych dla pracodawców
- Każde zagadnienie wyjaśnione od strony składek ZUS, podatku PIT i obowiązków pracodawcy wobec pracownika,
- Kalkulatory, wzory dokumentów, wskaźniki płacowe, akty prawne, raporty
- Indywidualne konsultacje e-mailowe z ekspertami,
- 3 razy w tygodniu newsletter Przegląd płac i ZUS.