efektywna praca zdalna

Rozliczanie pracy zdalnej 2

Jak w praktyce rozliczać koszty pracy zdalnej od 7 kwietnia 2023 r. – cz. 2

Pracodawca jest obowiązany zapewnić pracownikowi wykonującemu pracę zdalną materiały i narzędzia pracy, w tym urządzenia techniczne, niezbędne do wykonywania pracy zdalnej. To nie wszystko. Pracodawca musi zapewnić także instalację, serwis, konserwację narzędzi pracy lub pokryć niezbędne koszty, a także pokryć koszty energii elektrycznej oraz usług telekomunikacyjnych. Poznaj odpowiedzi na najczęstsze pytania dotyczące rozliczania kosztów pracy zdalnej od 7 kwietnia 2023 r.


Z praktycznego szkolenia, które prowadzi Barbara Dąbrowska, dyrektor w firmie consultingowej, wykładowca w Wyższej Szkole Bankowej , dowiesz się:

  • Na jakich kryteriach powinien opierać się pracodawca, wskazując kwotę ryczałtu
  • Jak wyliczyć kwotę ekwiwalentu z pracę zdalną
  • Co do kosztu usług telekomunikacyjnych (telefon i Internet) to założyć trzeba, że pracownik nie wykorzystuje ich w całości na potrzeby wykonywania pracy – co powinien zrobić pracownik
  • Jak zwracać koszty energii elektrycznej i korzystanie z prywatnego łącza internetowego za pomocą ryczałtu
  • Czy koszty prądu i wody oraz dostępu do Internetu, zakupu sprzętu elektronicznego (monitora), zakupu mebli (biurka i fotela) pracownikom świadczącym pracę zdalną są przychodem ze stosunku pracy – stanowisko dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej
  • Czy koszty pracy zdalnej są zwolnione ze składek
  • Czy koszty pracy zdalnej są zwolnione z podatku
  • Jakie będą konsekwencje tego, że kwota wypłaconego przez pracodawcę ryczałtu zostanie zakwestionowana przez organ podatkowy jako wyższa niż ustalona na podstawie kryteriów zawartych w przepisach Kodeksu pracy
  • W jakim przypadku pracodawca będzie musiał dokonać korekty deklaracji podatkowych PIT-4R oraz informacji podatkowej PIT-11
  • W jaki sposób księgować wypłatę ekwiwalentu lub ryczałtu

Praca zdalna a podwyższone koszty uzyskania przychodu - co na to fiskus

Pytanie:

Z powodu epidemii COVID-19 część naszych pracowników pracuje zdalnie. Od kwietnia 2021 r. kolejnych 2 pracowników podjęło taką pracę. Jeden z nich mieszka w innej miejscowości niż ta, w której znajduje się nasz zakład pracy. Do tej pory stosowaliśmy u tego pracownika podwyższone koszty uzyskania przychodu. Czy możemy je nadal stosować, skoro ten pracownik podjął pracę zdalną?

Praca zdalna a urlop zaległy – czy pracodawca narusza prawo

Pytanie:

Czy pracodawca może uzależnić fakt, iż kieruje pracownika na pracę zdalną, od tego, czy wykorzystał on czy też nie urlop zaległy?

Jak łączyć pracę stacjonarną z pracą zdalną w ramach pracy hybrydowej – wskazówki dla pracodawcy

COVID-19 wymusił zmiany w organizacji funkcjonowania większości podmiotów zatrudniających pracowników. Wynikają one z konieczności eliminacji, względnie ograniczenia ryzyka rozprzestrzeniania się wirusa. Jednym z najczęściej stosowanych rozwiązań jest praca hybrydowa. Sprawdź, jakie warunki musi spełnić pracodawca, aby pracownik mógł wykonywać pracę stacjonarną w połączeniu z pracą zdalną.